Informacja dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych dotycząca systemu gospodarowania odpadami od stycznia 2020 r.
1. Wszyscy właściciele nieruchomości zobowiązani są złożyć deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z aktualną liczbą osób zamieszkujących daną nieruchomość do tut. urzędu;
2. Deklaracje będą zbierane począwszy od dnia 7 stycznia 2020 roku (po uprawomocnieniu się wzoru deklaracji);
3. Właściciele nieruchomości po złożeniu deklaracji otrzymają nowy indywidualny nr konta do wpłat za odpady komunalne;
4. Płatności należy dokonywać do 15 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni tj. za miesiąc styczeń termin płatności upływa 15 lutego;
5. Właściciele nieruchomości po złożeniu deklaracji będą wyposażeni przez Wykonawcę, tj. firmę odbierającą odpady w pojemnik na frakcję „Pozostałości po segregacji” oraz w zestaw worów na odpady segregowane.
6. Nowelizacja ustawy wprowadziła obowiązkową segregację dla wszystkich właścicieli nieruchomości. Nie ma już możliwości zadeklarowania wyższej opłaty i oddawania odpadów niesegregowanych. W przypadku nie dostosowania się do zapisów ustawy dotyczących obowiązku segregacji naliczona będzie, decyzją Wójta Gminy Gostynin, opłata podwyższona (w wysokości dwukrotnej stawki podstawowej tj. 56,00 zł)
7. Wprowadzony zostaje niebieski worek na papier do którego należy wrzucać: gazety i czasopisma, książki, opakowania papierowe, kartony, tektury, torby papierowe, kartki, zeszyty, ulotki, katalogi, prospekty, papier szkolny i biurowy (suchy, zadrukowany), papier pakowy, z wyłączeniem: ręczników papierowych i zużytych chusteczek higienicznych, papieru zatłuszczonego lub mocno zabrudzonego, powleczonego folią/kalką, kartonów po mleku i napojach, papierowych worków po nawozach, cemencie i innych materiałów budowlanych, tapet, pieluch jednorazowych i innych materiałów higienicznych, zatłuszczonych jednorazowych opakowań z papieru i naczyń jednorazowych;
8. Odpady wielkogabarytowe odbierane będą w ramach mobilnej zbiórki na wiosnę, po złożeniu wniosku;
9. Stawka opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w gminie Gostynin wynosi 28,00 zł od osoby; (na wysokość stawki składa się: podwójny odbiór od kwietnia do października odpadów bio i pozostałości po segregacji, odbiór i zagospodarowanie odpadów, rosnące koszty przetwarzania i składowania na instalacjach, wzrost opłaty marszałkowskiej, mała liczba instalacji do zagospodarowania odpadów, brak mocy przerobowych instalacji i wprowadzenie limitów przyjmowania odpadów na instalacji, brak kompostowni i spalarni, obowiązkowy do osiągnięcia poziom recyklingu, duża ilość odpadów zmieszanych, zgodnie z ustawą system ma się samofinansować);
10. Zwolnienie w części z opłaty dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi dotyczące posiadania przydomowego kompostownika, i kompostowania w nim bioodpadów wynosi 1,00 zł od stawki opłaty (1,00 zł od osoby);
11. Stawka uchwalana jest po otwarciu przetargu. W pierwszej kolejności należy uchwalić stawkę, następnie można uchwalić wzór deklaracji. Uchwały uprawomocniają się 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego (uchwały – zgodnie z ustawą - muszą być przyjęte w odpowiedniej kolejności);
12. Informacje można uzyskać w tut. Urzędzie pokój nr. 15 wejście od ul. Parkowej 32 lub pod nr tel. 24 236 07 65.
Data dodania 23 grudnia 2019